در ملاقات با جمعی از مسئولان و فعالان میراث فرهنگی صورت گرفت :

تاکید تابش بر شناسایی،ثبت و حفظ آثار تاریخی،فرهنگی و معنوی شهرستان اردکان

یزدفردا :نماینده مردم اردکان با تاکید برحفظ و مرمت میراث کهن شهرستان اردکان، بر شناسایی، ثبت و حفظ این آثار تاریخی ،فرهنگی و معنوی تاکید نمود.
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی درجلسه بررسی مشکلات میراث فرهنگی شهرستان اردکان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان،فرماندار و جمعی از مسئولان و فعالان بخش میراث فرهنگی شهرستان اردکان برگزار شد با بیان اینکه استان یزد سرشار از ظرفیت و جاذبه های تاریخی و فرهنگی است خواستار تلاش برای زنده نگه داشتن آئین و سنن کهن ایرانی شد که در پیوند با مذهب جلوه های بی بدیلی را در این دیارخلق نموده اند.
وی با برشمردن برخی آداب و سنن،صنایع دستی و هنرهای خاص مردمان این خطه به مسئولان میراث فرهنگی توصیه کرد تا با ثبت و احیای این آثار فرهنگی و معنوی و انتقال آن به نسلهای آینده دین خود را به فرهنگ و تاریخ و افتخارات گذشتگان ادا کنند.
تابش در بخشی از سخنان خود اجرای پروژه های مهمی همچون پردیسان و احیای بافت قدیم اردکان را گامی مهم و ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: در ملاقات اخیر با رئیس سازمان میزاث فرهنگی بسیاری از مشکلات و تنگناهای این بخش مطرح شد که خوشبختانه موارد مطروحه اجرایی گشته و برخی نیز به نتیجه رسیده است. وی در عین حال خواستار تلاش بیشترمسئولان و فعالان میراث فرهنگی شهرستان اردکان در حفظ و حراست از این میراث گرانبها شد و با تاکید بر پیگیری احداث هتلها و مجتمع های بین راهی و اجرای مصوبات سفرهای هیأت دولت در این خصوص، اعلام آمادگی کرد تا در حل مشکلات این بخش آنان را یاری دهد.
نماینده مردم اردکان همچنین با قدردانی از تلاشهای مهندس سیفی مدیرکل میراث فرهنگی استان ،وی را فردی توانمند و پیگیر دانست و از دستگاههای اجرایی و نظارتی نیز خواست تا این نهاد را در عمل هر چه بهتر به وظایف خود یاری دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل درسطح استان و شهرستان اردکان و پیگیری موارد مطروحه در ملاقات با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور همچون پایگاه پژوهشی ، ارتقاء شعبه اردکان،کتابخانه تخصصی و . . . افزود: از 800 اثر شناسایی شده در سطح شهرستان اردکان تاکنون بیش از 212 مورد آن به ثبت رسیده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا